Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problematika vzniku druhého hraného filmu po roce 2000
Pavlíčková, Eva ; OUKROPEC, Petr (vedoucí práce) ; BOROVAN, Pavel (oponent)
Ve své práci se zabývám problematikou vzniku druhého hraného českého flmu po roce 2000. Snažím se popsat a zanalyzovat různé cesty vzniku druhého filmy, upozorňuji na hrozby a specifika, které s sebou vznik druhého filmu nese. V Neposlední řadě se snažím zmapovat mladou českou scénu po roce 2000, kde poukazuji na fakt, že mladý český film je momentálně v nejlepší kondici.
Súčasné americké techniky réžie hercov vo filme
Nvotová, Tereza ; KAJÁNKOVÁ, Lucia (vedoucí práce) ; GEDEON, Saša (oponent)
Diplomová práca sa zaoberá jednotlivými postupmi réžie hercov vo filme z pohľadu súčasných amerických tutorov v tomto obore, pričom kladie dôraz na prípravu režiséra. Kapitoly sa koncentrujú na jednotlivé fázy od oboznámenia sa s hereckými školami, cez analýzu scenára, castingový a skúšobný proces až po nakrúcanie s hercami. Práca má za cieľ oboznámiť s technikami, ktoré sa využívajú pri práci s hercom v amerických filmoch.
Časosběrné filmy ve světovém kontextu
Slezáková, Šárka ; TŘEŠTÍKOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; RŮŽIČKOVÁ, Alice (oponent)
Ve své diplomové práci srovnávám nejvýznamnější časosběrné projekty. Jsou to Manželské etudy Heleny Třeštíkové, Up series režiséra Michaela Apteda a sérii snímků Děti z Golzowa od manželů Jungových. Vše doplňuji soupisem existujících a dohledatelných časosběrných projektů.
Počátky a konce Petera Jacksona
Navrátilová, Lucie ; BROTHÁNEK, Adam (vedoucí práce) ; Mišúr, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá filmovou tvorbou novozélandského režiséra Petera Jacksona. Zkoumá jeho proměnu z nadšence bez filmového vzdělání k uznávanému tvůrci s mnohamilionovými rozpočty. Analýzou jeho raných filmů a porovnáním s filmy současnými zjišťuji, jak se změnily jeho formální a vypravěčské postupy v souvislosti s jeho vstupem do mainstreamové tvorby.
SPECIFIKA TVORBY ZVUKOVÉ SLOŽKY ANIMOVANÉHO FILMU
Karhánková, Kateřina ; KUBÍČEK, Jiří (vedoucí práce) ; GREINER, Ladislav (oponent)
Práce se zabývá problematikou tvorby zvukové složky animovaného filmu – jejími specifiky a aspekty jak v oblasti realizace, tak přípravy i zvukové dramaturgie. Zkoumá, jaký mají vliv na filmové vyprávění a do jaké míry je možné a užitečné s nimi pracovat již od počátku vývoje animovaného filmu. Práce dále představuje praktické i tvůrčí možnosti spolupráce režiséra a zvukaře a hlediska, která ji mohou pozitivně či negativně ovlivnit. Práce čerpá informace z literárních zdrojů, rozhovorů s tvůrci animovaného filmu a osobních poznatků z praxe autorky v oblasti režie a scenáristiky animovaného filmu. Tato práce potvrdila důležitost role zvukové složky v animovaném filmu a její pozitivní vliv na výslednou kvalitu AV díla pokud není opomenuta již od počátku filmové realizace. Práce shrnuje základní přístupy, díky nimž by měl být tvůrce schopen pracovat se zvukem v animovaném filmu jako s plnohodnotnou složkou vyprávění.
Režie druhého plánu na příkladech filmů rumunské nové vlny
Hecht, Jan ; MAREK, Petr (vedoucí práce) ; ŠPAČEK, Radim (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na režijní pojetí tzv. Druhého plánu. Nejprve je rozebrán jeho teoretický rámec a formální prvky, které může režisér využít při tvorbě druhého plánu. V analytické části práce jsou tyto prvky aplikovány v rozborech vybraných filmů z okruhu tzv. Rumunské nové vlny, kterou bakalářská práce představuje jako svébytný národně-kinematografický fenomén. V závěru pak autor zhodnocuje vlastní zkušenost s tématem a shrnuje závěry vyvozené z rozboru kinematografických děl.
Studium a profese českého animátora v podmínkách tržní ekonomiky
Kotlářová, Hana ; BUBENÍČEK, Jan (vedoucí práce) ; PAVLÁTOVÁ, Michaela (oponent)
Cílem diplomové práce "Studium a profese českého animátora v podmínkách tržní ekonomiky" je zodpovědět všechny základní, praktické otázky, které si klade student animace či začínající tvůrce s ohledem na svou budoucí kariéru. Dále by měla sloužit jako informační pojítko mezi školou a praxí, informovat o současné situaci na české animované scéně a o praktických dovednostech, které je nutné pro úspěšný start v oboru animace budovat. Snahou autorky bylo předat nezkreslené, užitečné a realistické informace, a proto může text na některé čtenáře působit překvapivě, upřímně až skepticky. Čtenářovou reakcí by mělo být vytvoření vlastních, na faktech postavených východisek pro práci v oboru animace, a proto je pochopení celé, nepřikrášlené situace fundamentální. Široce pojaté téma obsahuje informace jak o filmové či umělecké animaci, tak o reklamní, zakázkové nebo internetové tvorbě, o fungování animačního studia, animačního průmyslu a ekonomických aspektech tvorby. Dále shrnuje poslání a účel škol a studia včetně "desatera studenta", zaměřeného na praktické zkušenosti, které by měl student na škole získat. Obsah práce byl z většiny vytvořen metodou dotazů a rozhovorů s předními tvůrci, producenty a pedagogy, fungujícími na české (i zahraniční) scéně. Přestože studie nepřináší hloubkovou analýzu a jasná řešení konkrétních, specifických problémů, představuje velice praktický úvod do animované tvorby v praxi, díky které by studenti měli získat základní přehled a témata dále individuálně rozvíjet.
Autorská realizace filmového dialogu
Kocábek, Daniel ; KAJÁNKOVÁ, Lucia (vedoucí práce) ; VAJCHR, Marek (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá autorskou realizací filmového dialogu od jeho podoby ve scénáři až po výsledné ztvárnění ve filmu. Analýzou čtyř filmů, Gauneři, Hledám Amy, Před soumrakem a Rushmore práce ukazuje, jak jejich autoři natáčí konverzační scény originálně. Nejprve je zde nastíněna americká nezávislá scéna devadesátých let, z níž analyzované filmy vycházejí, dále je připomenuta autorská teorie a vysvětlen výběr analyzovaných filmařů a jejich děl. Následně práce demonstruje, jak k dialogu přistupují filmové kuchařky a jak vypadá konvenční konverzační scéna, vůči kterým se následné analýzy vymezují.
Serge Reggiani, důležitost nenápadnosti
Hrzina, Václav ; VALAK, Radim (vedoucí práce) ; Slavíková, Nataša (oponent)
Ve své práci se snažím odhalit význam herce pro film. Vybral jsem si Serge Reggianiho, nepříliš známého francouzského herce, který ale prošel mnoha důležitými filmy, ať už v hlavních anebo menších úlohách. Co vlastně znamená herectví ve filmu, co umožňuje herci svobodu před kamerou a je vůbec schopen hrát v každém filmu jinak. Pestrost a délka jeho filmografie a různé režijní styly, kterými prošel, mi umožní konkretizovat si postoj jednoho herce a percepci jeho „různých“ postav divákem. Zároveň se chci ve své práci věnovat filmovým metodám práce s herci.
Autorovo Já v dokumentárním filmu Na pomezí hrané tvorby a dokumentu: autor uchopuje sám sebe jako hlavní postavu ve filmu
Nesvačilová, Petra ; ŘEZNÍČEK, Martin (vedoucí práce) ; GOGOLA, Jan (oponent)
Cílem mé diplomové práce je ukázat na základě kompilace vybraných dokumentárních filmů a mé vlastní tvorby, že vznikl dokumentární útvar, který doposud nemá specifické pojmenování. A jím je druh dokumentárního filmu, v němž je centrálním protagonistou režisér. Na základě rozborů jednotlivých režisérských přístupů a mé vlastní zkušenosti se v závěru pokouším o vytvoření návodu či postupu, který by mohl sloužit k lepšímu pochopení toho, jak tento nový dokumentární útvar režisérsky uchopit a jak s ním zacházet. Ve své práci se tedy budu snažit nalézt pravidla, jimiž se tetno směr řídí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.